Založ si blog

. . -|. —|-. . |. . ||. . . |. . -||-|. . -||. –. |—|. -. . |. . |-. -. |. -|. —|-|. . |–. . . -|

MIMO RYTMU
..-|.—|-..|..||…|..-||-|..-||.–.|—|.-..|..|-.-.|.-|.—|-|..|–…-|

Keď som sa na základnej škole rozhodol, že budem spisovateľom, okrem básní som mal rád aj detektívky. Tak som napísal jednu detektívnu poviedku. Už neviem, ako sa volal jej hlavný hrdina, bol to však určite sympatický, všetkými masťami mazaný a vetrami ošľahaný rebel. Dlhší čas naháňal istého zločinca, ktorý mu však stále unikal. Nastavil preto v spolupráci s políciou na neho pascu v istom bare. Hrala v ňom známa barová kapela. Zločinec sa dostavil do baru, kde mal svojho komplica, po ktorom tiež pátrali, nikto však nevedel, kto to je. Kapela hrala evergríny, ale náš detektív si všimol, že bubeník veľmi zvláštne používa „kopák“, čiže veľký bubon, ktorú sa obsluhuje nožnou šlapkou. Započúval sa do toho a niečo mu stále vŕtalo hlavou, Detektív už sťahoval slučku okolo zločinca, keď ten vtom zrazu vyskočil spoza stola a chcel utiecť. Pri vchode sa však pošmykol a policajný komisár ho dostihol a zatkol. Zostávalo už len zistiť, kto bol jeho komplicom. A vtedy náš detektív neomylne išiel rovno za bubeníkom a ukázal na neho.
– Toto je on! Dával správy, že sme tu!

Musel ešte komisárovi vysvetliť ako na to prišiel:
– Nuž viete, na vojne som slúžil u radistov. Keď som počul, ako chaoticky bubeník používa kopák, napadlo mi, či tým nedáva znamenia. A bolo to tak. V morzeovke som si zapísal, čo vyklopával do veľkého bubna:
..-|.—|-..|..||…|..-||-|..-||.–.|—|.-..|..|-.-.|.-|.—|-|..|–…-| a bolo to „Ujdi sú tu policajti!“…

Moja detektívka mala u kamarátov úspech a ja si odvtedy na to vždy spomeniem, keď počujem hrať kapelu a bubeník ide mimo rytmu.

.:.
Anton Pižurný

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.