Založ si blog

Tišiná a monokel

Učitelia a učiteľky na základnej škole boli pre nás väčšinou len nevyhnutným zlom, hoci sme mali samozrejme aj svojich obľúbencov. Ale veď rovnako na tom boli aj oni. O prezývkach učiteľov by sa toho dalo napísať veľa a veľa. Celkom sa mi páčilo ako sme našej súdružke učiteľke ruštiny dali meno “Tišiná”. Ona totiž, keď už strácala nervy, búchala knihou po katedre a zúfalo kričala “Tišíná, rebjáta, tišiná!”. Vtedy mi jej bolo ľúto a hneval som sa na spolužiakov, že sa z nej smiali.

Naším najväčším postrachom však bola učiteľka “Ne….vská”. Učila nás matematiku a fyziku. Tieto dva predmety boli pre mňa práve tými, ktoré sa naozaj bolo treba učiť. Ostatné predmety boli ľahké, mal som načítaného dosť. Ale tie dva predmety boli mojou nočnou morou. Dokonca som zistil, že sa niekedy oplatí dávať pozor na hodine. Väčšinu vyučovania som totiž zasnene hľadieval von z okna. Robil som tak aj u nás doma, bol som tým známy. Mama a sestry sa nad tým už len usmievali. Ale matika učiteľky “N…..vskej” bola niečo celkom iné. Ona mala oči všade, nič jej neuniklo. Žiaci vo všetkých triedach poznali jej prenikavý krik, od ktorého tuhla krv v žilách. Bola taká prísna, že by som sa nečudoval, keby sa niekto od strachu aj pocikal.

Raz jedna naša spolužiačka uprostred hodiny začala z ničoho nič plakať a schovávala si tvár do dlaní. Pani učiteľka k nej podišla a potichu sa jej niečo spýtala. Spolužiačka si utrela slzy a niečo jej povedala. Potom sa rýchlo zbalila a bez slova vybehla z triedy. Netušili sme, čo sa deje. Keď začala prestávka, išiel som k spolužiačkinej lavici a na jej stoličke som si všimol malú mláčku ružovej tekutiny. Až neskôr som pochopil, že naša spolužiačka trocha rýchlejšie dospievala.

Naša matematikárka bola stále nervóznejšia a prísnejšia. Raz ráno, keď sme mali s ňou prvú hodinu, prišla s veľkými čiernymi okuliarmi na nose. Bolo nám to smiešne, ale potom začala posmrkávať stále viac a nakoniec odišla z triedy s plačom. Ona, náš postrach! Bol to šok.

Neskôr mi Dianka, ktorej mama nás učila slovenčinu vysvetlila, že súdružka učiteľka “Ne….vská” mala zlého muža ktorý pil a bil ju. Preto vraj mala tie okuliare, aby nebolo vidieť “monokel”. A asi preto aj bola taká zlá.

.:.
(c) Anton Pižurný
BIELA SKRINKA
18.1. 2018

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.