Založ si blog

Zlatý karas

…Horšianska dolina ešte driemala v rannom pokoji, nad staré hraby pomaly vyliezal žeravý kotúč slnka, ktorý dával tušiť horúci deň. Bolo však ešte pomerne chladno, od riečky Sikenica tiahol jej studený dych. Kráčali sme popri popadaných stromoch, ktorých konáre ako prsty stareny boli zaborené do modrej hladiny. Mihol sa v nej občas krásny jalec, vystrelil spod kameňa, keď na brehu zacítil naše kroky.

Tibor povedal, aby sme sa rozdelili. Ja aby som ostal tam, že oni pôjdu ďalej. A aby som si na lúčke chytil návnadu. Odišli.

Ostal som sám v tajomnom lesíku, pri nohách mi šumela cez veľký kameň číra voda. Vyšiel som na lúčku a spod nôh mi vyskočil lúčny koník. Sledoval som ho, až som ho uvidel sedieť na hrubom steble. Opatrne som sa k nemu priblížil, pomaly som išiel rukou v smere oproti jeho hlave a potom som prudko vystrel ruku. V dlani som zacítil jeho vzpieranie, ale nepopustil som. Bol krásny zelený. Vzal som ho medzi prsty a napichol som ho na háčik.

Potichu som sa priblížil k riečke, nad ktorú sa nahýňal kmeň spadnutého stromu. Vyliezol som naň, zatajil som dych a nahodil udicu. Takmer okamžite som zacítil úder do prúta v dlani, srdce sa mi rozbúchalo, prudko som švihol prútom k sebe a jeho konci sa nádherne zaleskli zlaté šupiny veľkého karasa.

Vtedy sa cez lístie stromov predral slnečný svit, ktorý rybu ožiaril tak, až som musel privrieť oči. Dych sa mi zastavoval pri toľkej kráse, ryba sa mocne trepotala na konci prúta nad modrou hladinou Sikenice. Cítil som sa ako praveký lovec. Zdvihol som prút ešte vyššie a vtedy sa karas odkvačil z háčika, s čľupotom spadol do vody a ako šíp vystrelil kamsi pod korene stromu. Stál som tam ako obarený a pomaly som sa preberal z toho šoku.

Až oveľa neskôr som pochopil, že najkrajšie veci trvajú iba chvíľku a my môžeme byť radi, že sa nám pošťastilo na chvíľku ich zachytiť. Aspoň na chvíľku môžeme byť účastní na plynutí nádhernej rieky života, ktorá sa vlieva do nekonečného mora Vesmíru…

.:.
Anton Pižurný
BIELA SKRINKA Chlapci zo Schubertovej ulice
obraz Štefan Polák

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

SR Košice prezidentka návšteva Gymnázium Poštová KEX

Čaputová: Východné Slovensko je špecifické a nesmierne životaschopné

23.04.2024 17:25

Tento týždeň úraduje z druhého najväčšieho mesta Slovenska v rámci výkonu svojho mandátu poslednýkrát.

ÚŠP, Úrad špeciálnej prokuratúry

Spôsob kritiky bývalých prokurátorov ÚŠP je nevhodný, tvrdia krajskí prokurátori

23.04.2024 17:01

Upozornili, že kritika formou subjektívnych názorov so zjavnými prvkami antipatie je absolútne nevhodná.

Ján Herák

Bývalého poslanca Heráka obžalovali zo znásilnenia a sexuálneho zneužívania

23.04.2024 16:58

Ján Herák viackrát vo svojich vyjadreniach zdôraznil, že je nevinný.

zosuv svahu, klokočina, nitra

Na nitrianskom sídlisku Klokočina došlo k zosuvu svahu

23.04.2024 16:30

Podľa predbežných informácií bol zosuv spôsobený haváriou na vodovodnej prípojke alebo vodovodnom potrubí.