Založ si blog

Šokujúce zistenie po päťdesiatich rokoch

LIDÉ Z MARINGOTEK
(Krasojazdkyňa Nina Gruzia)

…Filmy sa v Pionierskom dome začiatkom sedemdesiatych rokov premietali v stredu poobede a v sobotu dopoludnia. V stredu sme chodievali s celou triedou zo školy, bývali to väčšinou vojnové filmy, alebo filmy ako Biely Bim, čierne ucho. Raz však dali trocha iný film, volalo sa to „Lidé z maringotek“. Neviem už, čím ma zaujala hlavná hrdinka filmu, ale bol som do nej dosť dlho platonicky zaľúbený.

No a v jednu sobotu sme išli dopoludnia na francúzsky film. To malo takú zvláštnu, tajomnú príchuť pre pionierov, akými sme boli my. Pán premietač nebol práve abstinet a aj v ten deň mal asi vypité. Film úspešne spustil, ale nezdalo sa, že by to bol práve film pre mladých pionierov. Bolo to láske a gangstroch. V jednej scéne si dokonca hlavná hrdinka dala dolu podprsenku! Vtom však niečo zahrčalo, zarachotilo a na zavesenom plátne bolo len biele svetlo. Premietač nám povedal, že sa mu pokazila premietačka, aby sme išli domov. Sklamaní, s dlhými nosmi sme odišli. Ja som si však spomenul, že som ešte chcel zájsť do knižnice, tak som sa vrátil. Prechádzal som popri premietacej miestnosti a zvnútra som počul hlasy. Potichu som otvoril dvere a cez škáru som videl, že premietač a niekoľko starších chalanov, si ďalej ten film premietali ďalej! Oklamal nás, lebo si poplietol filmy…

.:.
(c) Anton Pižurný
BIELA SKRINKA – Chlapci zo Schubertovej ulice (úryvok z knihy)
P.S. No až dnes (po takmer päťdesiatich rokoch) som sa dozvedel, kto hral tú moju platonickú lásku vo filme „Lidé z maringotek“, krasojazdkyňu Ninu Gruziu. Bola to Milka Vášáryová.
foto FSB

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.