Založ si blog

Na lavičke bez „izmov“

Bol prvý máj. Bol lásky čas. Nemal som rád veľké zhromaždenia v minulosti. Boli všetky politické. Tie dnešné už majú svoje pestré dôvody s programom a patria k súčasnej dobe, ale v podstate ide tiež vždy o to isté.

Vybral som sa na prechádzku na Slnečné jazerá v Senci, slniečko vyzeralo ako volské oko na modrom tanieri oblohy a nevdojak som prechádzal námestím. A ľaľa ti ho! Na improvizovanom pódijku hrá ľudovka, pár ľudí s deťmi sedí v predných laviciach. Veď je Prvý máj! Sviatok práce!

🙂

Naľavo bol zo stolov urobený pultík, na ňom misy s chlebami natretými masťou s cibuľou a fľaša s umelohmotnými pohárikmi. Nápis „Chlieb s masťou a cibuľou zadarmo, domáca slivovica za 0,50 eur, alebo dobrovoľný príspevok“.

Dal som sa do reči s chalanom, ktorý mi vysvetlil že to je jeho domáca slivovica 53 stupňová, pálená pri Šamoríne. Vhodil som do krabice s nápisom „Dobrovoľný príspevok“ pár drobných, zobral som si chlebík a kalíštek. Dievčina v neidentifikovateľnom kroji mi ochotne podávala chleby, chalan nalieval. Toto som zopakoval viackrát.

Napadlo mi, že by bolo fajn niečím to zapiť a oproti som zbadal stánok s cigánskou pečienkou (hádam tým neporušili zákon) a nápojmi. Poprosil som si malú plechovku cocacoly. „Euro päťdesiat“, povedala mi šumná deva s nechtami ako Dracula. Zdvihol som obočie: „To vážne?!“, ale bol som smädný, tak som si ju kúpil.

Posadil som sa na lavičku na námestí a napadlo mi, že som práve svedkom súboja dvoch ideológii. Chlieb zadarmo (komunizmus) na ľavej strane a oproti na pravej strane (kapitalizmus) Cocacola za 1,50 e.

V duchu som sa smial, sedel som na lavičke, vyhrieval sa na slniečku a bolo mi fajn. A bez „izmov“.

.:.
Anton Pižurný

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Britain Clinton

Brusel chce uľahčiť život v Británii aj mladým Slovákom. Použije na nich Londýn dvojaký meter?

23.04.2024 14:00

Európska komisia by rada zmäkčila nepríjemné dopady brexitu na občanov členských štátov EÚ vo veku do 30 rokov. Aký postoj zaujali politici v Londýne?

Reedukačné centrum Bystričany

PS vyzýva na zatvorenie reedukačného centra v Bystričanoch. Dochádzalo tam údajne k sexuálnemu násiliu

23.04.2024 13:36, aktualizované: 14:15

Predstavitelia Progresívneho Slovenska realizovali vlastný prieskum zariadenia, v ktorom podľa ich slov dochádza k porušovaniu pravidiel.

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.