Založ si blog

Ján na Onom světe

Základná vojenská služba bola za socializmu na dva roky. Ani ja som sa jej nevyhol, hoci som sa všemožne snažil o tzv. „Modrú knižku“. Nakoniec ma teda odviedli a narukoval som do Čiech, do Domažlíc, do bojového útvaru. Našťastie som chytil funkciu štábneho pisára. Volali ma „Písmo“.

Ale aj pisári museli niekedy ísť s útvarom na vojenské cvičenie. Chodievali sme do Železnej rudy, alebo aj na známy Doupov.

Raz sme sa takto prepravovali celú noc. Ja som bol vo vnútri obrneného bojového vozidla pechoty (BVP). Bol tam s nami aj špagát (čiže absolvent vysokej školy vo veliacej funkcii veliteľa družstva). Bol absolútne neschopný viesť aj sám seba, nieto ešte vojakov. Ale mal som ho rád. Volal sa Jan a bol odkiaľsi z Moravy. Keďže kolóna bola neustále v pohybe a nemohli sme si ani počas zastavenia vybehnúť hoci na potrebu, cikali sme tak, že sme si vzadu pootvorili dvere, priviazali sme sa opaskami o kľučku a urobili sme, čo bolo treba. Náš špagát Jan však dostal potrebu, ale veľkú. Dlho sa skrúcal a zvíjal, vyrážal zo seba výkriky ako: „Kdy už skončí tahle pakárna?! Já už chci být doma! Budu tam sedět v obývačce a budu poslouchat hudbu..!“ A podobne. Nakoniec to naozaj nevydržal, urobil potrebu v kúte do novín a vyhodil to z Ótéčka…

Nadránom sa kolóna zastavila. Jan precitol a spýtal sa ma: „Písmo, kde jsme?“. Otvoril som dvere a neveril som vlastným očiam. Na kopci s rannou hmlou sa pred mnou priam mysticky týčila tabuľa s názvom obce…

– Tak kde jsme?? – Jan opakoval otázku.
– Na Oném světe, špagáte – odpovedal som mu.

Jan sa urazil, zase niečo zašomral a zaliezol do spacáka.

Ale ja som som si nevymýšľal. Na tej tabuli bolo naozaj napísané „Onen svět“. Bolo to bizarné, ale bolo to naozaj tak. Vedel som, že raz o tom napíšem. Tak som to teraz, po tridsiatich rokoch urobil…

P.S. Jánom všetko najlepšie k meninám.

.:.
(ap)

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.