Založ si blog

Nedokážeme žiť so ženami ktoré poznáme, a nedokážeme poznať ženy, s ktorými žijeme.

TÓNOVI PIŽURNÉMU NAMIESTO OPIJÁŠA

Vstúp do vecí a zlož si kabát.
Pi moje víno, ja budem fajčiť tvoju trávu.
Niet reality, je len skutočnosť.
Niet pamäti. Sú len spomienky.

Požiadaš moju ženu o sex.
Je moja, ale je ešte možná
A naozajstným, karmickým zmyslom života
je to, aby som sa mýlil.

Zakaždým, keď ťa stretnem,
som o orgazmus kratší.
Nenávisť ma zaujíma,
ale nie natoľko, aby ma tešila.

Vyvetraj blonďavý tieň, čo prišel s tebou.
Daj si panáka, Rozbaľ, čo si napísal.
Chvíľu sa budeme zosmiešňovať pokusmi
o nový život, na ktorý sa už nedostáva času.

Veď napokon, dear Tony,
nedokážeme žiť so ženami ktoré poznáme,
a nedokážeme poznať ženy, s ktorými žijeme.

.:.
© Jozef Urban
In: Snežienky & Biblie, Slovenský spisovateľ 1996.

.:.
Zbierka básni Jozefa Urbana „Snežienky & Biblie“ z roku 1996 je poslednou (ostatnou) poradovou zbierkou básní vydanou počas jeho života. Hoci tu už miestami badať znaky Jožovho vyhorenia, na jej konci sa zablysol excelentným sonetovým vencom, ktorý patrí medzi jedny z najnáročnejších literárnych foriem.

Ilustrácie a grafika „Snežienok“ sú od zvolenského výtvarníka Waldemara Švábenského (mne ilustroval zbierku básní „Nepokojný ostrov), Pôvodný názov knižky bol „Snežienky a biblie“. Jožovi som navrhol „Snežienky & Biblie“. Jožo ho schválil.

Nikdy som Jožovi „nenúkal trávu“, ani som žiadnu jeho ženu „nepožiadal o sex“. To sú Jožkove autorské licencie – copyright licentiam.

.:.
Anton Pižurný
foto Lubo Vojtek

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

UA Vojak / UA Armáda / Bachmut / Doneck /

ONLINE: Hlasovanie o pomoci Ukrajine v USA oddelia od balíka pre Izrael. Bez pomoci budú ruské útoky hrozivejšie

16.04.2024 06:10, aktualizované: 06:39

O vojenskej pomoci pre Ukrajinu a Izrael sa nebude v americkej Snemovni reprezentantov hlasovať spolu.

Irán, Izrael

Izrael verzus Irán: ako môže vyzerať odveta? + graf

16.04.2024 06:00

Irán bol cez víkend na Izrael schopný vypáliť okolo 350 dronov a balistických a riadených striel. Aká by mohla byť odveta židovského štátu?

macron

Svetoví darcovia prisľúbili Sudánu pomoc vo výške dvoch miliárd eur. Už rok tam zúri občianska vojna

15.04.2024 23:46

Macron to oznámil na záver medzinárodnej konferencie v Paríži. Jej cieľom bolo získať podporu pre Sudáncov.