Založ si blog

Obrnený vlak Hurban. . .

Zvolenská železničná stanica by toho tiež mohla porozprávať… Koľko nocí sme v nej a jej okolí strávili…

Za všetky pridám jednu príhodu, keď nám vlak do Štiavnice po prebdenej noci išiel až ráno, tak som dostal geniálny nápad prespať v známom obrnenom povstaleckom vlaku pri zvolenskom zámku. A veru to bolo výborné. V jednom z vagónov bolo dokonca seno, tak sme spali ako v oleji.

Len to ráno! Pred vozňom detský krik, búchanie. Odsunul som dvere. So senom vo vlasoch som hľadel na deti, ktoré si na mňa ukazovali prstom a smiali sa. Nestratil som duchaprítomnosť, posadil som sa, odkašľal som si a povedal som vážnym hlasom:

– „Tak milé deti, čo by ste chceli vedieť o Slovenskom národnom povstaní?“

Deti pozerali po mne, po sebe a nakoniec stíchli. A my sme sa mohli vybrať na prvé ranné pivo.

(c) anton a. pižurný

Zlatá skrinka a La Reunion

(úryvok)

vlak Hurban

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Kitzsteinhorn

Pri zrážke počas lyžovačky v rakúskom Kitzsteinhorne zahynul český občan

30.04.2024 08:47

Napriek okamžitej prvej pomoci privolaný lekár záchrannej služby konštatoval smrť českého občana.

F-35 / Stíhačka F-35 /

Do poľského vojska sa vracajú husári, tentoraz však ako najmodernejšie stíhačky F-35

30.04.2024 07:36

Hodnota celého kontraktu predstavuje 4,6 miliardy dolárov.

Vrtuľník

Pri páde armádneho vrtuľníka na severe Kolumbie zahynulo deväť vojakov

30.04.2024 07:04

Vrtuľník mal dopraviť zásoby pre vojakov v oblasti mesta Santa Rosa del Sur, kde v poslednej dobe prebiehajú boje medzi ľavicovou gerilou a drogovým gangom.

depozitár, Múzeum SNP, Banská Bystrica

Rarita v Múzeu SNP: Prvého mája sprístupnia skvosty, ktoré viac ako polstoročie verejnosť nevidela

30.04.2024 07:00

Mnohé autentické uniformy, zbrane, prilby, kufre a rôzne osobné veci ľudí, ktorí riskovali svoj život v Povstaní priamo na bojisku, sa konečne dostali „na svetlo sveta“.