Založ si blog

Dub, ktorý poznal Schuberta

Mojím najobľúbenejším stromom bol mohutný dub v parku, neďaleko kaštieľa Esterházyovcov, kde hudobný skladateľ Franz Schubert učil grófske dievčatá hre na klavír. V jeho rázsoche som sedával a čítal som knihy o Tarzanovi, alebo Winnetuovi. Niekedy som si hore so sebou zobral aj chleby so salámou a malinovku. Sedel som vysoko v korune duba, hompáľal som nohami, popíjal malinovku, čítal, vetrík ma ofukoval, po konároch sa klbčili vrabce, vo vlnovkách sa vznášali straky. Boli to veru lepšie destinácie ako hoci na Madagascare.

…Po mnohých rokoch som prišiel k „môjmu dubu“ a našiel som v ňom veľký hrdzavý klinec, ktorý som tam kedysi zatĺkol, aby som sa naň mohol šikovnejšie vyšplhať. Bol ohnutý stále v tom istom uhle. Chytil som sa ho, ale vyšvihnúť sa môj dub som sa už nevládal. Možno v niektorom budúcom živote sa tam vrátim a oživím opustené hniezda…

.:.
(ap)

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

DN - SIAF

Tohtoročný SIAF sa bude niesť v znamení osláv troch výročí i krstu stíhačky F-16

30.04.2024 10:31

Podujatie sa uskutoční na leteckej základni Kuchyňa-Malacky 31. augusta a 1. septembra.

nehoda, priechod, bratislava

Na priechode pre chodcov v Bratislave zrazilo auto 16-ročné dievča

30.04.2024 10:26

Alkohol v dychu vodiča nezistili.

Daniel Lipšic

Lipšic sa mal na generálnej prokuratúre dopustiť protiprávneho konania. Normalizácia pokračuje, reagoval prokurátor

30.04.2024 09:29

Prokurátor tvrdí, že rozhovor absolvoval počas obedňajšej prestávky.

Sopka / Ruang /

V Indonézii opäť vybuchla sopka Ruang, úrady uzavreli letisko v Manade

30.04.2024 09:29

Pri erupcii vychrlila sopka popol do výšky takmer dvoch kilometrov.