Založ si blog

Belčov

…Výprava musela pokračovať, tak som prebrodil potok a vybral som sa smerom Na Šrát, kam sa chodievali kosiť naše lúky. Potichu som sa zakrádal úzkym úvozom a predstavoval som si, že som Winnetou, ktorý prenasleduje Santera. Bol som napätý a dával som pozor na každé šuchnutie.

Vtom sa ozvalo hlasné plieskanie krídiel a vysoký žblnkavý zvuk. Stuhla mi krv v žilách a až po chvíli som si uvedomil, že to predo mnou trepotajúc krídlami vyletel veľký krásny bažant. Srdce mi bilo ako splašené a chytal som dych.

Keď som sa trocha upokojil, odhryzol som si z chleba, zajedol to plánkou, ktorú som si odtrhol z konára, ovísajúceho do úvozu. Pokračoval som vo výprave. Išiel som dosť dlho, až som pomaly strácal prehľad, kam idem, preto som vyšiel po strmom briežku na lúku. A naskytol sa mi utešený pohľad na známu lúku. Vzduch omamne voňal, cvrčky cvrlikali. Bolo mi tak krásne, až mi stískalo srdce.

V tieni stromu som sa posadil a vtedy mi hlavou prebehla spomienka. Videl som veľké slnečné škvrny, ktoré sa premietali na ľanovej plachte. A vtedy som si z veľkej hĺbky pamäte vydoloval obraz. Bol som celkom malý a presne na tomto mieste na uložili do belčova, keď išli kosiť lúku. Belčov sa skladal z niekoľkých driev, na ktorých bola priviazaná veľká plachta, v ktorej som sa kolísal ja, za najkrajšej hudby cvrčkov a švitorenia lastovičiek. Tento pocit mám v sebe dodnes.

.:.
(c) Anton Pižurný
SPRIADANIE MYŠLIENOK (úryvok)
pripravuje sa na vydanie v roku 2020

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Russia Orthodox Easter Putin

Putin po piaty raz. Slovenský diplomat bude pri jeho "pomazaní"

06.05.2024 17:29

Štafáž na inaugurácii Putina bude popri domácej "verchušky" robiť aj časť diplomatického zboru. Zastúpené bude aj Slovensko, ktoré na rozdiel od viacerých západných spojencov pozvanie neodmietlo.

Nemocnica Poprad

Vyskočil? Polícia preveruje úmrtie muža v areáli popradskej nemocnice

06.05.2024 16:56

Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie vo veci trestného činu usmrtenia.

charkov

Všetko sa zachvelo, jediný úder zničil celú ulicu. Rusi prvýkrát zabíjali 1,5-tonovou bombou

06.05.2024 16:27

Všetko naokolo sa zachvelo, akoby sa začalo zemetrasenie. Jediný úder zničil celú ulicu, napísal šéf vyšetrovacieho oddelenia regionálnej polície.