Založ si blog

Majstri okresu

Pingpong, čiže stolný tenis, bola hra, ktorá ma uchvátila hneď od začiatku. Stôl v našom mestečku mali iba v Pionierskom dome a nebolo jednoduché sa k nemu dostať, lebo tam vždy hrali starší chalani. Ale potom sme sa naučili, kedy je stôl voľný. Väčšinou to bolo až tesne predtým, ako sa Pioniersky dom zatváral.

Hrávali sme dlhé hodiny. Spočiatku som hral len s takou obyčajnou pálkou, ktorá sa tam fasovala spolu s loptičkami Ideal, ktoré však veľa nevydržali. Drvili sme denne. Raz prišiel Ďuri v nádhernou novou raketou. Bola to Butterfly, ktorá mala jednu stranu hladkú a druhú drsnú. Boli to vraj „útočná“ a „obranná“. Dodnes neviem, ktorá bola ktorá. A bol to už vyšší level. A kdesi sme zohnali aj loptičky Shield, ktoré boli oveľa lepšie.

Ďuri bol z troch bratov a ich rodičia boli lekári. A jedného dňa im kúpili pingpongový stôl Artis! To bolo neuveriteľné. Nemuseli sa doprosovať starších v Pionierskom dome a mohli si zahrať hocikedy. Ďuri bol ľavák a pomaly sa z neho stával legenárny pingpongista. K nim sa ale dalo chodiť hrávať len zriedka.

Ja som pokračoval v Pionierskom dome, ktorý bol hneď vedľa Slovenskej knihy, kde bola vedúcou moja mama. Tam som čítaval celé hodiny a keď som zbadal, že už je čas, išiel som vedľa na stolný tenis. Celkom dobre mi to išlo, môj prudký forhand sa stával známym.

Jedného dňa, keď tam ešte boli starší chalani, jeden z nich, Maďar Ďuso ma blahosklonne vyzval na partiu. Išlo mi to dobre, vyhrával som. Ďuso začal pomaly zúriť a robil chyby. No a keď sa mi podarilo dať mu pár nechytateľných podaní a dovolil som si „zabiť ho“ niekoľkými forhandami, hodil v zlosti raketu o stenu. Potom sa obrátil ku mne: – „Poď sem ku mne, ja mám ťa rád“ – napľul si do dlaní a pošúchal mi nimi po lícach. Dodnes cítim tie jeho sliny na mojej tvári.

Ale čím dlhšie sme hrali, tým viac sa nám darilo. Dokonca až tak, že sme začali reprezentovať našu Základnú deväťročnú školu a stali sme sa majstrami okresu. Vtedy bol už Ďuso môj kamarát a fanúšik…

.:.

Anton Pižurný

Biela skrinka

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.