Založ si blog

Buzkaši

Zaujímali ma vtedy nielen fotografie nahých černošiek v knihách Zikmunda a Hanzelkova, ale aj v televízii. Raz som nešiel do školy, lebo ma bolelo hrdlo, mama išla do roboty, tak som zostal sám doma. Zapol som si televízor a tam dávali reprízu filmu z predošlého dňa, ktorý bolo označený štvorcípou hviezdičkou, čo znamenalo, že nie je vhodný pre mládež. To bolo niečo! Zatiahol som na okne rolety, usalašil som sa v kresle a celý vzrušený som sledoval čiernobielu obrazovku. Moje vzrušenie však predčilo očakávania, lebo okrem pár vzdychov a niekoľkých sekúnd herečky v gaťkách a s jedným nahým prsníkom sa tam nič také veľké neudialo.

Ako áno, ako nie, raz sa mi podarilo dostať sa do kina Sputnik, keď tam premietali mongolský film, ktorý sa volal „Buzkaši“. Ľudom to asi nič nehovorilo, tak nás tam bolo len pár a pani uvádzačka nado mnou prižmúrila oko, lebo ma pustila, hoci bol film mládeži neprístupný. My sme hovorievali „neprípustný“.

Buzkaši je národná hra, ktorú hrajú kmene v Ázii dlhé stáročia, jazdci na koňoch sa naháňajú s telom kozľaťa bez hlavy. Je to riadne brutálna „hra“, v ktorej je dovolené takmer všetko. Ono, tá hra ma ani tak veľmi nebavila, ale to, čo potom prišlo, keď sa víťaz uchýlil s peknou šikmoočkou do stanu. Bolo to dlhé niekoľko minút a hoci som už predtým potajomky preskúmal pár stránok Kámasútry, ktorú naši ukrývali za druhé knihy, toto bolo predsa len lepšie. Nepochválil som sa s tým ani spolužiakom z našej Základnej deväťročnej školy. Až oveľa neskôr…

.:.
(c) Anton Pižurný
Biela skrinka
foto a.a.
(Nedopatrením sa niektoré časti z rukopisu nedostali do knihy. Toto je jedna z nich.)

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.