Založ si blog

Túlavý anjel

Moja záľuba v maďarských rockových kapelách sa najviac odrazila, keď som po prechode zo Žiliny do gymnázia v Banskej Štiavnici stretol spolužiaka Petra Rusnáka z Krupiny, ktorý bol muzikantom, hral na klávesy a mal svoju kapelu. Najlepšie však bolo, že jeho obľúbencami boli okrem Deep Purple a Led Zeppelin aj maďarskí Piramis so spevákom Révész Sándorom, ktorý prišiel z kapely Generál. A hneď sme si veru pár pesničiek od nich aj zanôtili.

Peter povedal, že mám dobrý hlas a či by som nechcel spievať s ich kapelou. To bol predsa môj sen, tak som súhlasil. Bol som na niekoľkých skúškach v Krupine, zaspieval som s nimi „Kóbor angyal“ (Túlavý anjel) od Piramisu a potom sme išli samozrejme doplniť pitný režim do vtedajšej reštaurácie Rozvoj.

Nezabudnem, ako sme kráčali schodmi a kapelník mi hovorí, že sa im páči, že budem s nimi spievať a že raz, keď budem slávny, budú radi, že boli pri tom, keď som začínal. Tak toto ma dalo kolien a tak som sa opil, že si záver dňa ani nepamätám.

🙂

…….A prišiel aj deň môjho prvého verejného vystúpenia. Kapela hrala zábavu neďaleko Krupiny v Senohrade. Lokalita, vyznačujúca sa hrdými Slovákmi a ja, hoci Slovák, im tam idem spievať maďarskú pesničku?Zábava vrcholila a povedali mi, že ide Kóbor angyal. Spustili intro a potom som nastúpil ja. Stál som chrbátom do hľadiska. Keďže to začali v nižšej tónine a ja som to začal v pôvodnej, vyššej, bolo trocha komické, ako sa rýchlo pridávali. Pesničku som úspešne dospieval.

Ozvalo sa pískanie a potom potlesk. Stál som chrbtom z pódia a čakal som pohromu. A naozaj. Obzrel som sa. Pod pódiom stál dlhovlasý chalan, celý v koži a ukazoval na mňa, volal ma k sebe. „A teraz to príde“ – pomyslel som si. Spievať maďarské pesničky v ľubozvučnom slovenskom kraji, to bude világoš! Ale chalan bol neoblomný, nuž som k nemu prišiel. Pozrel na mňa a hovorí:
– Čo piješ?
Ostal som prekvapený stáť. Opatrne som špitol:
– Hádam víno?
Chalan odbehol a o chvíľu sa vrátil s dvomi fľašami vína, ktoré postavil na pódium:
– Tu máš daj si! Ty máš taký vysoký hlas, aký som ešte nepočul!

A tak som tam stál a vychutnával si svojich pätnásť minút slávy…

.:.
Anton Pižurný
TEĽACIE ROKY – pokračovanie Bielej skrinky
Foto: Po 35 rokoch konečne po prvýkrát osobne s mojím idolom, spevákom maďarskej rockovej skupiny Piramis, so Sándorom Révészom (ktorý je aj čestným krstným otcom mojej „Bielej skrinky“)

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.