Založ si blog

Schodmi na chór

…Raz sme išli na cintorín pri chráme Svätého Mikuláša v Prenčove pri Banskej Štiavnici, kde kedysi slúžieval Andej Kmeť.

Z kostola znel spev. Opatrne som chytil veľkú mosadznú kľučku na dverách, stlačil ju a vošiel som dovnútra. V laviciach sedelo niekoľko babiek v šatkách, so sklonenými hlavami. Nevedel som, čo mám robiť. Zbadal som hneď naboku pri vchode schody. Potichu som po nich vyšiel na chór. V polovici cesty sa odrazu rozozvučal organ, až som sa preľakol. Bolo to také strašidelné, ale aj pekné. Pomaly som vyšiel celkom hore a uvidel som chrbát organistu, ako preberá prstami na klávesoch a stúpa na dlhé pedále.

Počkal som, kým dohrá a potichúčky som sa vrátil von, pred kostol. Slnko bolo práve naľavo od Sitna nad krížami cintorína. Vtáčiky nôtili letné melódie a bol som celkom rád, že som vonku.

Večer som dosť dlho rozmýšľal nad tým všetkým. Pomaly som začal veriť, že Ježiš Kristus nie je vymyslený a že naozaj jestvuje. Tak som sa rozhodol, že urobím jednu skúšku. Išiel som na padláš, natiahol som ruku hore dlaňou a povedal som:

– Prosím ťa, ak naozaj jestvuješ, tak by si mi mohol dať do ruky kus čokolády?

Zatvoril som tuho oči a chvíľu som čakal. Nič sa nedialo. Po chvíli ma dlaň zasvrbela. Otvoril som oči, ale v ruke som nič nemal…

.:.
Anton Pižurný
Spriadanie myšlienok

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.