Založ si blog

Ruka tvarohovej ženy

Andrej Kmeť bol okrem iného botanikom, ktorý objavil na Sitne nielen mnoho nových druhov rastlín, ale jeho meno nesú aj niektoré druhy ruží. Okrem obrovej stupaje vo veľkom kameni, kostry mamuta, rôznych hrobov, našiel aj ľudskú lebku, ktorá mala na spodnej sánke zamknutú kovovú zámku.

Spomenul som si aj na to, ako sme raz boli na hrade Krásna hôrka. Hrady ma naučil milovať môj otec, prečítal som všetky Povesti o hradoch a niektoré z nich som aj navštívil. Tento hrad bol krásny už zdiaľky, stál na malebnom kopci a hneď som sa ocitol vo svete povestí, hrdinstva a lásky.

Keď sme vystúpili po strmom briežku cez hradnú bránu, objal nás tajomný chlad. Začínal som tušiť, že táto naša návšteva nebude len taká hocijaká. Keď sme si poobzerali veľké sály a komnaty s mnohými zaujímavými vecami, ktorých som sa musel aspoň dotknúť, hoci to bolo zakázané, nakoniec sme prišli k truhle na podstavci. Mal som ešte stále v pamäti príšernú knihu o Drakulovi tak som len opatrne nahliadol do truhly cez jej sklenené veko. A to som asi radšej nemal robiť. Ležalo v nej ženské telo v čiernych šatách. Vraj to bola akási veľmi bohatá šľachtička Zofia, ktorej telo nezhnilo, ale sa záhadne zachovalo. Opatrne som si obzeral jej strašnú tvár, celá aj s rukami vyzerala, akoby bola z tvarohu.

Zaujala ma jej pravá ruka s dlhými prstami, ktorú mala vystretú nad telom. Toto vyzeralo tak skutočne, až ma roztriaslo, najmä keď povedali, že je to múmia stará niekoľko storočí. Mám asi dosť silnú fantáziu a tak sa mi v jednej chvíli zazdalo, že pohýbala tými prstami! Krvi by sa mi vtedy nedorezali.

Rýchlo som vyšiel z komnaty a na Slnkom zaliatom hradnom dvore som počkal na našich, kým som sa trocha upokojil. Tá ruka tvarohovej ženy ma potom ešte dlho mátala. Dozvedel som sa aj, že tú ruku nad telom mala tak preto, lebo ju pôvodne mala položenú na biblii, ktorá odtiaľ neskôr zmizla.

.:.
Anton Pižurný
SPRIADANIE MYSLIENOK

(V súčasnosti, po požiari Krásnej hôrky telo Žofie Serédiovej podrobili analýze a urobili jej počítačový portrét. Módny návrhár Hanečka jej vytvoril nové šary, ktoré jej obliekli, pretože tie pôvodné boli plesnivé a rozpadávali sa.)

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.