Založ si blog

Schodmi na chór

…Raz sme išli na cintorín pri chráme Svätého Mikuláša v Prenčove pri Banskej Štiavnici, kde kedysi slúžieval Andej Kmeť.

Z kostola znel spev. Opatrne som chytil veľkú mosadznú kľučku na dverách, stlačil ju a vošiel som dovnútra. V laviciach sedelo niekoľko babiek v šatkách, so sklonenými hlavami. Nevedel som, čo mám robiť. Zbadal som hneď naboku pri vchode schody. Potichu som po nich vyšiel na chór. V polovici cesty sa odrazu rozozvučal organ, až som sa preľakol. Bolo to také strašidelné, ale aj pekné. Pomaly som vyšiel celkom hore a uvidel som chrbát organistu, ako preberá prstami na klávesoch a stúpa na dlhé pedále.

Počkal som, kým dohrá a potichúčky som sa vrátil von, pred kostol. Slnko bolo práve naľavo od Sitna nad krížami cintorína. Vtáčiky nôtili letné melódie a bol som celkom rád, že som vonku.

Večer som dosť dlho rozmýšľal nad tým všetkým. Pomaly som začal veriť, že Ježiš Kristus nie je vymyslený a že naozaj jestvuje. Tak som sa rozhodol, že urobím jednu skúšku. Išiel som na padláš, natiahol som ruku hore dlaňou a povedal som:

– Prosím ťa, ak naozaj jestvuješ, tak by si mi mohol dať do ruky kus čokolády?

Zatvoril som tuho oči a chvíľu som čakal. Nič sa nedialo. Po chvíli ma dlaň zasvrbela. Otvoril som oči, ale v ruke som nič nemal…

.:.
Anton Pižurný
Spriadanie myšlienok

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Moment dopadu balistickej rakety na iracké mesto Erbil

Úder na Sýriu. Izrael zasiahol budovu bezpečnostných síl v Damasku

02.05.2024 23:01, aktualizované: 23:25

Sýrske štátne médiá o údere bezprostredne neinformovali.

ucla

USA: Na univerzite UCLA zadržali najmenej 200 propalestínskych demonštrantov

02.05.2024 22:22

Polícia zlikvidovala barikády a začala vypratávať tábor demonštrantov.

trump

Ďalší útok na Kapitol? Výsledky volieb uznám, len ak budú čestné, uviedol Trump

02.05.2024 21:52

Podobné slová použil aj v rokoch 2016 a 2020.

Miloš Vučevič

Smer Moskva. Srbský parlament potvrdil novú vládu, na niektorých ministrov sú uvalené sankcie

02.05.2024 21:19

Vučevičovu vládu po búrlivej dvojdňovej rozprave podporilo 152 z 250 poslancov.