Založ si blog

Fantomas – Kino Sputnik (3)

Ale nielen láska bola témou našich pobytov v Kine Sputnik. Raz na jar sa strašne rozvodnil Hron. Boli sme sa na to pozrieť. Mal som z toho strach. Obrovská vodná plocha zaliala polia až ku gaštanovej aleji. Videl som obrovský strom, ako padol majestátne do prúdu rieky a tá ho hneď vzala ďalej. Ernestínin most bol skoro celý pod vodou. Vtedy som si uvedomil, aký silný živel dokáže byť rieka. A voda stále stúpala.

Večer sme sa vybrali do kina, akýmsi zázrakom dávali americký film. Stáli sme v rade na lístky. Vtedy tam prišiel nejaký pán úradník a povedal, že chlapi by mali ísť pomáhať klásť vrecia s pieskom, aby sa voda nedostala až do mestečka. Môj otec a niekoľkí ďalší hneď išli. Iba jeden v riflovom komplete odmietal ísť, vraj si už kúpil lístok…

Najhorší zážitok som mal však z filmov o Fantomasovi. Toho som sa tak bál, že keď si dával dolu masku, zakrýval som si v kine tvár rukami, aby som ho nevidel. Jeho „hahaha“ma straší dodnes. 🙂 Raz som to však už nevydržal a povedal som kamošom, že musím ísť na záchod. Vybehol som z kina a za každým rohom som videl Fantomasa. Keď sa skončil film, diváci vychádzali von. Nenápadne som sa medzi nich zamiešal. Kamarátom som povedal:
– Fantomas? Pche, to je pre malé deti!

Neviem, či mi uverili.

.:.
Anton Pižurný
Biela skrinka
(z rukopisu)
foto a.a.

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

fajčenie, fajčiar, závislosť

Koniec s fajčením? Británia chce zakázať predaj cigariet

18.04.2024 08:00

Krajina rozhoduje o najprísnejšom protifajčiarskom zákone v Európe. Ak prejde, Briti, ktorí sa narodili po 1. januári 2009, si už tabakové výrobky v obchode nekúpia.

Explainer Middle East Armed Groups

Izrael zvažoval odvetný útok na Irán, ale odložil ho. Už dvakrát. EÚ uvalí nové sankcie

18.04.2024 07:02, aktualizované: 07:37

Izrael sa zaviazal, že na iránsky útok odpovie. Jeho hlavný západný spojenec - USA - však s takýmto postupom nesúhlasí.

Tatranský národný park (TANAP)

Vysoké Tatry zavreli pre horolezcov. Tí nesúhlasia a chcú zmeniť návštevný poriadok

18.04.2024 07:00

Vo Vysokých Tatrách platí až do konca mája jarná uzávera pre horolezcov aj skialpinistov.

vojna na Ukrajiny, Černihiv

ONLINE: Rutte: Niektoré štáty sedia na hromadách Patriotov. Kúpme ich pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00, aktualizované: 08:40

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.